Opvouwbare scootmobiel buitenland

Naar het buitenland gaan met je scootmobiel kan ingewikkeld en lastig zijn. De punten waar je vaak tegen aanloopt zijn de verkeersregels daar, het vervoer met het vliegtuig en de verzekering. Ik heb dit zelf ook bij de hand gehad toen ik voorgaande zomer met m'n opvouwbare scootmobiel naar Canada op vakantie ben gegaan.

De verkeersregels varieren per land, dat maakt het extra moeilijk en voor mij ook onmogelijk om je met de verkeersregels van al deze landen te helpen. Dit zou voor mij te veel werk zijn, want niet ieder buitenland is hetzelfde. Wat ik je kan aanraden is contact op te nemen met de ambassade van het land waar je naartoe wil in Nederland. Zij kunnen je helpen met de vragen over verzekering en verkeersregels.

Wat betreft het vervoer van de scootmobiel, vaak is het geen probleem om een opvouwbare scootmobiel of een kleine scootmobiel mee te nemen naar het buitenland. Er zijn hier zelfs vaak geen extra kosten aan verbonden. Toch verschilt het per maatschappij wat de regels zijn. Mocht het onverhoopt voor problemen zorgen of voor extra kosten dan kun je altijd overwegen om een scootmobiel te huren in het buitenland. Vaak zijn de kosten hiervoor niet zo hoog en ben je toch in het buitenland mobiel!

Wanneer je met een opvouwbare scootmobiel naar het buitenland gaat moet je een reisverzekering en een WAP verzekering hebben of afsluiten. De verzekeringen moeten samen in staat zijn om de eventuele schade aan de scootmobiel te dekken. Het schadebedrag waar je rekening mee moet houden is de dagwaarde. Als bewijs dat de scootmobiel verzekerd is moet je in het buitenland ook de verzekeringspapieren kunnen tonen. Mocht je deze nog niet hebben, vraag deze dan zo snel mogelijk aan bij jouw verzekeringsmaatschappij. Het is onverantwoord om zonder deze papieren toch op vakantie te gaan.


Ik hoop dat je zo voldoende weet om met je opvouwbare scootmobiel op vakantie naar het buitenland te gaan. Mocht dit niet het geval zijn, schroom niet om vragen te stellen. Ik probeer deze altijd zo snel mogelijk te beantwoorden en wens iedereen een fijne vakantie!